De Citit : Cărți

Tu esti funky?

| 18 iunie

Saptamanalul de business Money Express si Editura Publica lanseaza sambata, 20 iunie, cartea Funky Business Forever, “cea mai mobilizatoare biblie a filosofiei moderne de afaceri“. Evenimentul are loc la ora 15.00 in cadrul Targului de Carte Bookfest si va fi transmis in direct la The Money Channel.
Funky Business Forever vorbeste despre adevarurile simple dintr-o lume complicata iar lectura ei, dincolo de aspectele economice, este un must, chiar si pentru perspectiva proaspata pe care o aduce asupra noii ere a lumii afacerilor, dar si pentru ca lucrurile sunt spuse “pe bune”: “Harley Davidson vinde abilitatea ca un contabil de 43 de ani sa se imbrace in piele neagra, sa mearga cu motocicleta in orasele mici iar oamenii sa se teama de el” – iata!
Cu ocazia lansarii, Money Express a realizat un interviu in exclusivitate cu Kjell Nordström, in care acesta vorbeste despre criza si despre oportunitatile ei (apropo, stiati ca Microsoft si FedEx au fost create in plina criza economica?), singurul capitol ce lipseste din Funky Business Forever. “Criza – spune Nordstrom – accelereaza tendintele si vezi foarte clar unde sunt problemele (…) Exista si lucruri bune, funky, legate de criza, asa cum o arata exemple din arta si literatura”. Concluzia? “Ca sa construiesti, distrugi”, raspund funksterii, citandu’l pe Mao Zedong.
De final, secretul: “Ca sa avem succes, trebuie sa incetam sa mai fim dati naibii de normali”.
In 1999, doi profesori suedezi de economie, Kjell Nordstrom si Jonas Ridderstrale, revolutionau lumea afacerilor lansand un nou concept: Funky Business. Ideea a prins repede si a avut un succes enorm, cartea cu “invataturile” celor doi devenind un bestseller international tradus in 30 de limbi.
Cativa ani mai tarziu, suedezii revin cu volumul Karaoke Capitalism, in care dezvolta noi abordari ale lumii afacerilor. "Traim intr-un club karaoke cosmopolit cu o multitudine de optiuni. Putem fi orice sau oricine vrem", sustin cei doi funksteri.
Astazi, la zece ani de la lansarea conceptului Funky Business, Kjell si Jonas reanalizeaza ce mai e si ce nu mai e funky si, mai ales, ce mai e si ce nu mai e business, intr-o reinterpretare a conceptelor ce i-au facut celebri in toata lumea: “Era, nevoie de cateva reglaje”, spun cei doi. Asa a aparut Funky Business Forever si, daca cititi cartea, o sa observati ca acest “forever” nu e doar o promisiune desarta, ci mai degraba o confirmare.
Sursa: Realitatea-Catavencu