„Body of lies”, razboi intre CIA si adeptii lui Allah

| 07 aprilie

Acum 15 ani Russell Crowe a fost parintele spiritual/ preotul lui Leonardo DiCaprio, aratandu-i in filmul ”The Quick and the Dead” (in care au jucat pentru prima data impreuna) ce inseamna sa iei cea mai buna decizie pentru viata ta. Poate ca rolul interpetat de Crowe, un preot cu background nu tocmai curat, in postura de ex – cel mai bun pistolar, a insemnat ceva pentru DiCaprio.
Sau poate ca nu. Tot ce stim cu siguranta este ca DiCaprio, imediat dupa ce a fost nominalizat la Oscar (2007) pentru ”Cel mai bun actor in rol principal”, a ajuns sa joace de la egal la egal cu Russell Crowe in “Body of lies”/ ”Un ghem de minciuni”.

In aceasta productie, vedem cum CIA declanseaza o vasta operatiune pentru prinderea creierului din spatele unui val de atentate teroriste, comise in mai multe tari. Roger Ferris (Leonardo DiCaprio), agentul operativ de teren al CIA, este omul cheie, insarcinat cu prevenirea altor atentate. Ochiul din cer – o legatură video prin satelit – il urmareste permanent pe Ferris. La celalalt capat al satelitului, la mii de kilometri distanta se afla Ed Hoffman (Russell Crowe) – strategul intregii operatiuni. Pe masura ce Ferris se apropie de tinta, el va descoperi ca increderea este pe cat de periculoasa, pe atat de necesara pentru supravietuire.

Dupa cum spunea si personajul principal la un moment dat, “Body of lies” te duce cu gandul la filmul “Kingdom Of Heaven”, dar decalat cu cateva decenii bune. Nu lipseste nici clasica poveste de dragoste, care de aceasta data este intre un american si o araboaica, vesnica imagine a sperantei, motiv de ingropare a securii razboiului, mereu prezenta in filmele de la Hollywood.
Mai mult, regizorul Ridley Scott, scenaristul William Monahan, si David Ignatius – autorul romanului dupa care s-a facut filmul, pun accent pe un razboi intre spioni psihopati si adeptii Jjihadului, cand in realitate ar fi mai degraba un razboi intre un popor cu complexe nejustificate de superioritate, sustinute de o medie a IQ-ului sub nivelul global, si o cultura inradacinata de peste 1200 de ani. Sau si mai simplu: intre civilizatie si lumea a III-a.

Daca “Body of lies” v-a scapat printre degete la Cinema, puteti sa-l vedeti linisiti si in fata televizorului, cu 52,9 lei pentru DVD sau 129,9 lei pentru Blu-ray, dar nu inainte de data lansarii, adica 27 martie.