(DVD) Moartea Domnului Lazarescu – Diferenta dintre real si ideal

| 09 noiembrie

Filmul Moartea Domnului Lazarescu intruchipeaza teama de batranete si neputinta a fiecaruia dintre noi. Domnul Lazarescu este batranul care s-a imbolnavit si a ajuns in lumea halucinanta a celorlalti. Nevoit sa fie transportat cu salvarea la spital, domnul Lazarescu ajunge in cateva ore sa nu se mai poata deplasa singur. Este dependent de asistenta din salvare si de medicii care incearca pe rand sa gaseasca o solutie sau cel putin sa il trimita la un alt specialist care sa-l poate ajuta. Devine astfel victima oamenilor sortiti imposibilitatii de a se ridica la nivelul la care s-ar fi asteptat, sau ne-am fi asteptat fiecare dintre noi. Doctorii, asistentele, personalul din spital trec undeva prin apropierea domnului Lazarescu – unul dintre bolnavii obinsuiti ai unei zile de lucru si isi fac datoria mai mult sau mai putin.

Este un film in care ne reamintim diferenta dintre real si ideal, in care viata ne surpinde ca un incredibil spectacol destinat celui de pe targa. In mod normal am astepta compasiune, dedicare, am astepta ca medicii sa fie cei ce salveaza vietii. In locul lor gasim oamenii care poarta halate si isi fac meseria de medic. Oameni care mananca gogosi, fac avansuri asistentelor, se gandesc la sotii de acasa si trateaza bolnavii. Salvatoarea umanului in film este Mioara (Luminita Ghoerghiu) – asistenta de pe salvare, singurul personaj care ne castiga admiratia. Privita prin ochii domnului Lazarescu, pana in ultimul moment, viata ni se deruleaza prin fata ochilor intr-un magnific spectacol al diversitatii.

Luat separat fiecare personaj din film este de inteles. Cristi Puiu si Razvan Radulescu isi trateaza personajele cu grija si intelegerea unei mame. E drept ca vom ajunge poate sa-l uram pe fiecare in parte din cauza neputintei de care da dovada, dar in final vom fi obligati sa-i intelegem si sa recunoastem ca limitele lor le-am avut si noi, fiecare dintre noi.

Desi suntem tentati, nu putem spune ca este un film cinic, crud. Lumea spitalelor romanesti se desfasoara ca o scena a lumii intregi, in care defileaza blazarea, micile bucurii, emotiile.

Puteti comanda DVD-ul chiar si de pe Amazon – aici.