Top ZECE filme de cuplu

| 24 septembrie

Le-am cerut celor de la UmbrellaForTwo sa ne propuna zece filme care merita vazute in doi. Au facut o selectie filme care abordeaza dragostea si relatia de cuplu in diferite momente de evolutie – fiorii inceputului, relatia matura si greu incercata sau finalul dureros si nedorit.

Closer (2004)

Un film cu si despre relatii, care pune sub microscop povestea a doua cupluri, pe masura ce protagonistii progreseaza de la atractie, iubire, dependenta pana la tradare, minciuna, compromis, gelozie. Un film brutal de sincer si real, care trebuie servit la rece intr-o zi torida de vara, fara a cauta logica sau latura morala si care promite sa va lase fara cuvinte cel putin o jumatate de ora dupa ultima secventa. Il recomandam celor care isi traiesc pragmatic si cu intensitate relatiile.

Jeux d’enfants (2003)

Cand cineva te stie de-o viata, iti poate fi cel mai bun prieten sau cel mai de temut dusman. Filmul este povestea intalnirilor unui el cu o ea, progresand de la jocurile inocente ale copilariei pana la jocurile de putere, curaj si incredere ale varstei adulte. Il recomandam cuplurilor pasionale care obisnuiesc sa provoace partenerul si relatia cu jocuri care imping limite.

Before Sunrise (1995) si Before Sunset (2004)

Se pot servi impreuna sau separat, intr-o dupa-amiaza linistita de iarna. In Before Sunrise, veti asista la intalnirea dintre doi tineri in preajma varstei de 20 de ani, care petrec impreuna o noapte ce le dezvaluie intrebari si raspunsuri despre ce inseamna de fapt o relatie intre un barbat si o femeie. In Before Sunset, aceeasi echipa (actorii Ethan Hawke, Julie Delpy si regizorul Richard Linklater) se intalneste pentru a continua conversatia, 10 ani mai tarziu. Il recomandam celor carora le place sa priveasca imaginea de ansamblu inainte de a lua deciziile de detaliu.

Eternal Sunshine of the Spotless Mind (2004)

Un cuplu trece printr-o procedura de stergere a memoriei atunci cand relatia lor se termina, dar prin acest proces ei redescopera dragostea si ceea ce i-a adus impreuna. Este o poveste de dragoste clasica spusa altfel, intr-un mod contemporan, original si surprinzator. Il recomandam celor iubitori de neconventional si care isi doresc un final “puternic”, dar si celor care au dificultati in a trece peste o despartire.

Breaking Up (1997)

Russell Crowe si Salma Hayek joaca rolul unui cuplu consumat de intalnirea pasionala dintre doua personalitati puternice. De la dragoste si “chimie” la prima vedere pana la agonia despartirii, povestea personajelor este actuala si aplicabila in orice loc sau moment. Il recomandam celor care inca nu s-au vindecat dupa o despartire, sau care amana sfarsitul de teama suferintei.

Walk the Line (2005)

Biografia legendarului cantaret de muzica rock, blues si country Johnny Cash si a celei de-a doua sotii a acestuia, June Carter. O poveste despre viata, iubire, esec si reusita, cautare si regasire care ne reaminteste ca unele cupluri de artisti traiesc dupa alte reguli. Il recomandam celor traiesc cu si prin muzica si celor care sunt in stare sa mearga doua zile pe jos pentru a-si revedea iubita.

(500) Days of Summer (2009)

O comedie romantica premiata la Sundance, despre o fata care nu crede in dragoste adevarata si suflete pereche si baiatul care se indragosteste de ea. Il recomandam celor care cred ca dragostea este scrisa in stele, dar si celor care se tem sa se arunce in necunoscut desi simt ca a venit momentul.

Vicky Cristina Barcelona (2008)

Doua prietene pleaca in vacanta in Spania, se indragostesc de acelasi pictor si intra intr-o serie de incurcaturi romantice neconventionale alaturi de acesta si fosta lui sotie cu care a avut o relatie tumultoasa. Il recomandam domnisoarelor care se pregatesc sa plece in vacanta si care inca mai viseaza la acel coup de foudre cu un strain charismatic. Si domnilor care s-ar bucura de iubirea mai multor femei, dar nu stiu cum sa jongleze cu relatiile.

Amelie (2001)

O poveste tonica si colorata despre a iubi viata in micile ei detalii, a-i iubi pe ceilalti chiar si atunci cand nu-i intelegi si abia in ultimul rand a fi pregatit sa iubesti atunci cand intalnesti o jumatate la fel de “rara” ca tine. Il recomandam sufletelor deosebite si jucause, care stiu sa vada magie adevarata in viata de zi cu zi.

Moulin Rouge! (2001)

Un muzical cu mult stil, intr-un decor stralucitor si boem si o poveste cu un final tragic – un poet se indragosteste de o celebra curtezana, dorita de un conte bogat. Il recomandam celor care cred ca dragostea adevarata, inocenta, nepervertita inca mai este posibila.

UmbrellaForTwo este prima agentie de matchmaking din Romania dedicata profesionistilor din mediul business, preluand principiile de head-hunting din recrutarea profesionala si le aplicandu-le in aria sentimentala, in scopul facilitarii relatiilor echilibrate, pe termen lung.
Material realizat de Dana Roteanu pentru Raluk.ro.
– Top 10: Femei fatale ale erei moderne;
– Top 10 saruturi pasionale in filme;