Dupa ce s-a furisat pe console la sfarsitul anului 2007 , mult asteptatul joc al celor de Ubisoft Montreal s-a afisat si pe PC-urile nostre in Martie anul urmator, desi lansarea a fost una cu scandal – dupa "scaparea" unei copii incomplete pe Internet cu o luna inainte de evenimentul oficial.
Poveste.
Cei care s-au visat eroi cand erau mici nu au cum sa greseasca cu Assassins Creed care spune povestea lui Altair, un asasin cu acte in regula in timpul cruciadelor din Tara Sfanta, care "uita" de unde a plecat si in urma unei misiuni gresite este fortat sa inceapa din nou de jos. Povestea in sine are credibilitate, insa, duplicitatea dintre timpul prezent si trecut strica o atmosfera altfel superba pentru joc. Desi firul epic este interesant de urmat , in ciuda tranzitiei Present Day – anul 1200 finalul este foarte sec , lasand loc unei continuari ce se va furisa in Octombrie.
Gameplay
Ubisoft a muncit din greu pentru a reda o experienta credibila; si in mare parte ei au reusit sa realizeze ceea ce au promis.
Altair se misca al naibii de bine. Face parkour medieval frumos zburand deasupra caselor de lemn si lut cu usurinta. Frumusetea consta in cel mai credibil sistem de animatie realizat vreodata. Altair se misca ca o persoana adevarata si in situatiile extreme stie sa loveasca cu sabia suficient de veridic pentru a convinge jucatorul sa continue. Mecanica jocului e simpla . X vorbeste de urmatoarea tinta, Altair merge in unul din cele 3 orase disponibile la un birou local si aduna informatii despre victima. Problema este insa mecanica in sine prost gandita.
De fiecare data faci aceleasi lucruri. Bati un om, jefuiesti un buzunar, sau asculti doi cetateni vorbind la colt de piata. In acelasi timp, sistemul de lupta desi frumos prin animatie este stupid cand in lupta se afla mai mult decat un gardian. Acestia lovesc cu tura, preferand sa isi puna viata in pericol.
In ciuda acestui fapt jocul mai are o serie de misiuni suplimentare care insa nu sunt suficient de variate pentru a stimula jucatorul.
Un alt neajuns este legat de Inteligenta artificiala a jocului. Desi orasul este plin de oameni care reactioneaza intr-un mod veridic aceastia pot devenii extrem de enervanti uneori cand cersesc insistent bani de la tine.
Grafica
Assassins Creed este o frumusete de joc. Atentia la detaliu este uimitoare toate cele trei orase aratand diferit . Desi s-au facut anumite concesii, in anumite momente cum ar fi aparitia dubioasa a ierbii in timp ce traversezi cu un cal tinutul, jocul ofera multa veridicitate.
Singura problema ar fi repetitia unor cladiri, ceea ce reda sentimentul de monotonie. Jocul in sine ruleaza bine pe un sistem relativ mediu insa totusi ar fi de recomandat un calculator care sa nu sacrifice miciile detalii prezente in joc.
Concluzie
Assassins Creed este un experiment reusit de la Ubisoft. In ciuda unor neajunsuri jocul confirma asteptarile; si nu mai putem astepta acum decat o continuare demna predecesorului in aceasta toamna.