Ia un concept nou, un element numit parkour, in care trebuie sa sari de pe o cladire pe alta si combinale cu un shooter a carei actiune se petrece intr-un viitor nu tocmai indepartat, si iata ce iti rezulta: Mirror’s Edge. Povestea incepe in orasul Bolsotring, unde datorita monitorizarii foarte atente a informatiilor se apeleaza la asa numitii free runneri. Treba acestora este sa duca niste pachete de la punctul A la punctul B, folosinduse de peretii si grinzile orasului. Aceasta este realitatea in care traiesc free runneri violenta si plina de libertate.
Personajul principal este o tanara asiatica numita Feif. Ea este instruita de Mark, pentru a fi si ea un bun runner. Motivata de captivitatea surorii ei mai mici, Kate, Feif isi croieste drum prin diferitele misiuni si obstacole folosind numai corpul ca o unealta.
Misiunile nu sunt tocmai liniare cum ne-au obisnuit jocurile de acest gen. Poti sa iti vezi linistit de treaba ta sau sa sari de pe un perete, sau sa spargi usi si sa te confrunti cu politia. Bine poti sa ii provoci si la o bataie detasand jocul deshooterele de gen. In mai mult de 80% din joc, te vei lupta singur cu mainile goale. Feif este ajutata de prietenul ei Mark si Celest pe care o intanlesti inca de la inceputul jocului. Ea te ajuta cu tutorialul si iti explica regulile din lumea free runnerilor. Runneri dupa cum zice Feif la inceputul jocului au nevoie de Flou, necesar pentru a se catara pe pereti, in executia unor salturi uimitoare si echilbristica pe tevi.
Intriga jocului incepe practic in momentul in care Roubart Fouc, un candidat la primarie se alege cu niste gloante in cap, iar tapul ispasitor este Kate, sora mai mica a asiaticei noaste saltarete. Feif o sa faca tot posibilul sa scape de urmaritori si sa dovedeasca
nevinovatia surorii ei.
Mirror’s Edge dispune de cateva caracteristici ajutatoare pentru player. Reaction time este o incetinire a timpului, specifica jocului Matrix, care permite playerului sa vada in detaliu slow motion actiunile inamicului. Ajuta la dezarmarea acestuia si la practicarea unor combouri impresionante. Mai dispui si de runner vision, acel simt care coloreaza obiectele in galben albastru sau rosu, ele urmand sa iti fie folositoare peparcursul alergarii. In general este usor sa dezarmezi un inamic. Combinatia de taste aleasa de realizatori fiind extrem de simpla. Cei de la Tais au folosit un motor grafic si fizic imprumutate de la Crysis. Lucru care se cam vede pe parcursul gameplayului. In Mirror’s Edge ai parte de foarte multe schimbari in fizica inconjuratoare, iar daca sti sa folosesti asta in ajutorul tau, jocul va fi Floare la ureche, pentru un player iscusit. Plus de asta, peisajele din joc te pot face ca la un punct sa uiti totusi ca esti intr-un spatiu virtual, tu insuti intrand in lumea pictata de game dizainari.
Bun, grafica ca grafica, dar muzica, sincer trece inobservabila, deoarece actiunea jocului este foarte intensa si de multe ori
nu vei vedea detalii minore, in schimb am observat efectele sonore la caderea unei cutii sau a unui inamic de la o inaltime considerabila. Sunetul facut de acestea este in concordanta cu legile fizicii, si are un efect destul de infricosator pentru cei cu rau
de inaltime, prima reactie fiind de a te uita in jos, nu sfatuiesc pe nimeni sa faca asta, deoarece risti un vertical efect.
Grafica nu este cea mai reusita, dar sentimentul de implicare pe parcursul jocului este uluitor. Mirror’s Edge dovedeste ca EA poate scoate
cand si cand cate un joc inovativ.
Pacat totusi ca este atat de scurt. Mirror’s Edge poate fi terminat in maxim 8 ore la EASY.
INSCRIS IN CONCURSUL 2 GAMES 4 FUN!